Follow on Bloglovin Vandring i vardagen - Fri företagsamhet

Fri företagsamhet

I sann entreprenöriell anda skaffade jag mig en bisyssla, det är ju så inne nu. Det skulle inte behöva läggas så mycket tid på den och avkastningen skulle vara god. En ”vara” av känt och väl inarbetat varumärke som funnits sedan urminnes tider och inte bara människor utan även djur då och då har användning av genom hela livet. Det är bara de allra yngsta och äldsta samt de lite skröpliga som ska undvika den. 

Jag tog nog i lite mycket, bisysslan tar nu så mycket av min tid att jag har fått åsidosätta mitt jobb och inkomsterna har varit skrala eftersom jag just nu tycks vara den enda som använder produkten. Man kan nog säga att jag blev så gott som absorberad av den. Delägarskap inom hushållet har varit på tal men där är intresset lika med noll. Det är dags för mig att göra mig av med denna syssla, det ekonomiska reder sig nog med någon typ av underskottsavdrag. 

Bisysslan är alltså ute på marknaden, finns det någon särskild annonsplats för bisysslor? Marknadsföringskostnaderna är obefintliga, alla är tvungen att komma i kontakt med den någon gång, vare sig de vet att den finns eller ej. Som sagt är den i stort sett helt självspridande tack vare sitt renommé och alla fastnar för den ofta eller mer sällan. Verksamheten passar väl för personer som är villiga att bära runt och exponera den under sitt dagliga värv, arbete eller fritid är vilket som. En bra plats är en plats där ett antal personer samlas men inte för den skull blir kvar hela dagen utan rör sig över stora arealer samt träffar mycket människor. Det räcker med mycket korta möten, denna produkt är mycket smittande. Har en, vill alla ha.

För att underlätta för den/de som övertar sysslan kan jag tänka mig att under en övergångsperiod komma med som konsult och hjälpa till med implementeringen i den nya organisationen.

Influensa de Luxe med extra allt (och då är det inte räksallad, lingon och gurkmajonnäs) i form av ont i kroppen, till och med kläderna gör ont. Hosta tills man kiknar och tror att allt man ätit de senaste fjorton dagarna ska komma upp. Feber, så mycket att värmen behöver sänkas i det rum man vistas. Huvudvärk,  att slå på huvudet med en träklubba framstår som lindring. Snuva, tänk vad förmögen jag hade blivit på min bisyssla om rikedom mätts i mängden snor och allmän ämlighet. 

Säljes mycket billigt vid mycket snabbt övertagande. Måste bli av med den snabbt då jag tagit mig an en annan liknande verksamhet som kräver mer engagemang än vad jag trodde. 

OBSERVERA: Ingen prutmån, priset är redan så lågt det kan bli. Det finns inget jag kan skicka med på köpet, det är bara denna verksamhet jag vill bli av med. Inga byten, jag behöver ingen mer bisyssla och är helt ointresserad av att byta till mig något jag aldrig stött på, som till exempel magsjuka.

Först till kvarn, jag förstår att kön blir lång…..

 
 
 

Kommentera här: